Friday, March 22, 2013

ကြ်န္မမ်က္လံုးက မ်က္ရည္ေတြက်ေနတယ္




ကြ်န္မမ်က္လံုးက မ်က္ရည္ေတြက်ေနတယ္။
ကြ်န္မငိုေနမိတာမ်ားလား။ ဒါမွမဟုတ္ မ်က္စိပဲနာခ်င္ေတာ့တာမ်ားလား။
မ်က္ရည္ဆုိတာ အေလးခ်ိန္ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ က်မွာေပါ့။
ဘာမွမထူးဆန္းတဲ့ကိစၥကို ကြ်န္မက အထူးအဆန္းလုပ္ေနမိတာ။
ေျပာရင္းဆုိရင္း ကြ်န္မ မ်က္လံုးက မ်က္ရည္ေတြက်ေနတယ္။
မဖံုးအုပ္ထားမိတဲ့ မ်က္ခြံေတြေၾကာင့္လား။ တကယ္ေတာ့
ပင့္သက္ေတြနဲ႔ စကားလက္စံုက်ရာက စတာပဲ။
မွတ္မွတ္ရရ ေနာက္ဆံုးမ်က္ရည္က်တဲ့ေနာက္ပိုင္း မ်က္ရည္မက်ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။
လူေတြကေတာ့ ငိုတယ္လို႔ ေျပာၾကတာ။ ဒါလည္းဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မွာ။
ခုထိေတာ့ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနတုန္းပဲ။ (ဒါလြယ္တဲ့ကိစၥေတာ့မဟုတ္ဘူး။)
တစ္ခ်ိဳ႕က မ်က္ဝန္းကတိမ္တုိက္ေတြ ၿပိဳသေလးဘာေလးနဲ႔ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ေနၾက။ ေစာက္ရူးေတြ။
ငို...ငိုတယ္ေပါ့။ ငိုတာရွက္စရာလား။ မွတ္ထား ငိုလုိ႔ေထာင္မက်ဘူး။
အေမ့ဗိုက္ကထြက္တုန္းက မငိုလုိ႔(ငိုေအာင္) တင္ပါးရုိက္ခံရတာ ရွင္တုိ႔မွတ္မိလုိ႔လား။
ကြ်န္မက မွတ္မိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ငိုတာ ရာသီဥတုနဲ႔မဆုိင္ဘူး။
ပ၊ ဖ၊ ဗ၊ ဘ၊ မ.. ဆုိတာနဲ႔ မ်က္ရည္က ၾကာသပေတးသမီးမဟုတ္ဘူး။(ဟုတ္ရင္ေတာ့စေနသားေရွာင္)။
သူ႕မွာရက္ရာဇာမရွိဘူး။ ျပႆဒါးမရွိဘူး။
ရုံးပိတ္ရက္မရွိဘူး။ သႀကၤန္မရွိဘူး။
တစ္မိနစ္ အစိတ္ မရွိဘူး။ ၅ဝဝဝ တန္ ဆင္မ္ကဒ္မရွိဘူး။
စတိတ္ခ်္ရွိဳးမရွိဘူး။ ရုပ္ရွင္လက္မွတ္မရွိဘူး။
ရည္းစားမရွိဘူး။ ကိုယ္ဝန္မရွိဘူး။
မိဘႏွစ္ပါးမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဂ်စ္ပဆီလည္းမဟုတ္ဘူး။
www.gmail.com မရွိဘူး။ Facebook လည္းမရွိဘူး။
အဂၤါၿဂိဳဟ္မရွိဘူး။ ႏုိက္ကလပ္ မရွိဘူး။
သူကရွင္တုိ႔လုိလည္း မာနမႀကီးဘူး။ မ်က္လံုးထဲကထြက္လာရင္ ေအာက္ပဲဆင္း/က်ိဳ႕ တယ္။
မယံုရင္ ရွင္တုိ႔ငိုၾကည့္ၾကပါလား။


ရယ္စရာမဂၢဇင္း
၂ဝ၁၂ ဇူလိုင္

တနလၤာေန႔ဟာ စိုးရိမ္စိတ္အမည္ခံ




မနက္တုန္းက ကိုယ့္အေၾကာင္းဖတ္လုိက္ရလား ပိုင္ဥာဏ္။
ေရာင္းကုန္ထဲမွာ ကိုယ္လြမ္းနာက်ေနတယ္။
ကိုယ့္ႏႈတ္ခမ္းမွာတပ္ဖုိ႔ၾကယ္သီးကို စိုးရိမ္စိတ္လုိ႔ေမးဝယ္ပါ။

အမွတ္မရွိတဲ့ ရုပ္ရွင္ကားဟာလည္း.. ကိုယ္ပဲ။
သူမ ပစ္လႊတ္လုိက္တဲ့အရိပ္ေတြ ကိုယ္ဆီမွာျပန္ၿပီး လူဝင္စားေနတယ္။
အကြာအေဝးနဲ႔ေကာ မင္းေတြ႕လုိက္ေသးလား။
ေနာက္တစ္ခါမလြမ္းဖုိ႔ဆုေတာင္း မျပည့္မွန္း
ကိုယ္သူ႕ကိုျပန္ထည့္မေပးလုိက္မိဘူး။

ကိုယ္ပစ္လုိက္တဲ့ Heart King ေလး သူမ.. စားသြားတယ္။
ေမွ်ာ္ေနတဲ့ Heart Queen ေလး ပြဲၿပီးလုိ႔မွ တက္လာပါ့မလား။
ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို သူမ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြနဲ႔ ဖိပြတ္ေနတယ္။
ကိုယ္ထိတ္လန္႔ေနရၿပီ ပိုင္ဥာဏ္။
ေနာက္တစ္လွည့္ သူမ.. ကံ့ေကာ္ပြင့္ေလးကို ပစ္မွပစ္ပါ့မလားလုိ႔။


ေနပိုင္
ဝ၂.ဝ၄.၂ဝ၁၂
၂၃း၃၅

ဘာမ်ားလဲမွတ္တယ္ တတိယကဗ်ာစစ္




ေခတ္ထဲမွာ လူငယ္စရုိက္ေတြ နာမည္ႀကီးေနတယ္။
ဒီစစ္ကအေရျပားဆုိင္ရာ နယ္နိမိတ္လုရာက စတာ။
ေျပာမယ္ဆုိ အခ်ိဳးမေျပတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။
ဒီေန႔ေခတ္ကဗ်ာမွာ ထင္သေလာက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရၾကေသးဘူး။
စစ္ပြဲေတြက ဟိုဘက္တုိးလုိက္။ ဒီဘက္တုိးလုိက္။
ငါတုိ႔လည္း စစ္ပြဲကိုမုန္းတာပဲ။
ဒီေတာ့ ကဗ်ာထဲမွာတုိက္ခုိက္ေနၾကမယ့္အစား
စစ္ပြဲေတြကို သတ္ပစ္ၾကရေအာင္။
ကဗ်ာေပၚမွာ စစ္ပြဲကို ငါတုိ႔မလုိလားဘူးလုိ႔ ဆႏၵျပၾကရေအာင္။

မွတ္သားၾက။
အၾကည့္ခ်င္းက်ဴးေက်ာ္မႈက လူငယ္စရုိက္နဲ႔
တတိယကဗ်ာစစ္ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
မ်က္ရည္တြင္းတူးေဖာ္မႈကလည္း
တတိယကဗ်ာစစ္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
ခုတ္ခ်င္တဲ့သစ္ပင္ကိုခုတ္။ သူမ်ားဂုဏ္သိကၡာကိုခုတ္မိရင္လည္း
တတိယကဗ်ာစစ္ျဖစ္ႏုိင္တယ္။

ငါတုိ႔ဟာဘယ္ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုမွ က်ဴးေက်ာ္ကဗ်ာမေရးဘူးဆုိရင္
ငါတုိ႔ဟာ လက္နက္နဲ႔ကဗ်ာ လဲလွယ္ၾကမယ္ဆုိရင္
ငါတုိ႔ဟာ ကဗ်ာအခ်င္းခ်င္း စိတ္ဝမ္းမကြဲဘူးဆုိရင္
တတိယကဗ်ာစစ္ကို သတ္ႏုိင္ပါတယ္။

ကဗ်ာမွာ စစ္ပြဲေတြမရွိလည္း
ပန္းေတြ၊ ရာသီဥတုေတြ၊ ဆက္သြယ္မႈဧရိယာျပင္ပေတြ၊ လိင္ဆက္ဆံမႈေတြ
ရွိမယ္။
ကဗ်ာဆရာစြမ္းအား အရင္းအျမစ္၊ ကဗ်ာဆရာမ်ိဳးႏြယ္ေတြ
တစ္ခါသံုးေဆးထုိးအပ္ေတြ၊ ေရာဂါပိုးေတြ၊ သခ်ၤ ိဳင္းေတြ
ရွိမယ္။
အထက္တန္းေက်ာင္းေတြ၊ ေအာက္တန္းေက်ာင္းေတြ
ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ လတ္ယားလတ္ယားေတြ
ရွိမယ္။
စစ္ပြဲေတြမရွိလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကဗ်ာေရးလုိ႔ရေနတာပဲ။

တတိယကဗ်ာစစ္ျဖစ္ရင္ အေတြးအေခၚေတြ အေသအေျပာက္မ်ားမယ္။
ကေလာင္အက်ိဳးအပ်က္ေတြ မ်ားမယ္။
ခင္ဗ်ားတုိ႔သိထားဖုိ႔က
ကဗ်ာဆုိတာ စစ္ေျမျပင္မဟုတ္ဘူး။ ကဗ်ာဆုိတာ စစ္ေလ်ာ္ေၾကးမဟုတ္ဘူး။
တစ္ေယာက္တစ္ဝက္ပိုင္ေနၿပီးသား ကဗ်ာကို က်ဴးေက်ာ္စစ္ခင္းရင္
ကဗ်ာပ်က္မယ္။ ၿပီးေတာ့ (တတိယကဗ်ာစစ္ျဖစ္ရင္) ကဗ်ာဆရာေတြ
ေသမယ္။


ေနပိုင္
၁၇.၀၃.၂၀၁၂

ကဗ်ာဆရာ




ကဗ်ာဆရာ ဟုတ္လား။ သူေကာ အေရွ႕အရပ္ကထြက္ၿပီး အေနာက္အရပ္ကဝင္တာပဲလား။
ဘယ္သိမွာလဲ။သူ႕ဟာသူေညာင္ကိုင္းမွာေနေန ေထာင္ထဲမွာေနေန ပင္လယ္နက္ထဲမွာေန
ေန က်ဳပ္အိမ္မွာလာမေနရင္ေတာ့တင္ေကြ်းထားစရာမလုိေတာ့ဘူးေပါ့။ ဟုတ္လား။ သူ႕မွာလည္းလက္ႏွစ္ဖက္ေျခႏွစ္ဖက္နဲ႔
ပဲလား မုိးလင္းကမုိးခ်ဳပ္ ေဆးလိပ္နဲ႔ လြယ္အိတ္နဲ႔ ျပည္သူပိုင္ေလနဲ႔ ဂိတ္ဝင္ေၾကးမေပးရတဲ့ေဘာပင္နဲ႔
ေနဝင္တာကပဲေရာမအင္ပါယာႀကီးပ်က္သြားသလုိလုိ ဖုိးလမင္းကပဲသူ႕ငယ္ရည္းစားလုိလုိ
ပင္လယ္ဆုိတာပဲသူေျခေဆးေနက်လုိလုိ (မ)သိသလုိလုိ (မ)တတ္သလုိလုိ
လုိလုိ လုိလုိ
ဘတ္စ္ကားတြယ္စီးရင္း
လူကျပဳတ္မက်ဘဲ အေတြးအေခၚျပဳတ္က်သြားရင္ ႏွေမ်ာစရာ။ ပြဲခ်င္းၿပီးၿပီးမၿပီးၿပီး အုတ္ဂူထဲေရာက္ရင္ၿပီး
သြားတာပဲ။ သူကေဆာရီးေျပာတတ္တယ္။ ဖဲရုိက္တတ္တယ္။ ထီးေဆာင္းတတ္တယ္။ ရည္းစားစကား
ေျပာတတ္တယ္။ ေခြးေမာင္းတတ္တယ္။ ဒါနဲ႔ေမးဦးမယ္။သူက အသက္ျပည့္ၿပီးၿပီလား။ကဗ်ာနဲ႔သူနဲ႔
ဘယ္သူကအသက္ပိုႀကီးလဲ။မေန႔ကမွအဲလူ ကဗ်ာထဲ
ဝင္သြားတာေတြ႕လုိက္ပါေသးတယ္။ဘာလဲလူတကာရဲ႕လက္ညွိဳးကိုေၾကာက္လုိ႔
လား။ဟာဒါေတာ့မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ကဗ်ာဆရာကသူ႕ကိုေစာက္ရူးလုိ႔လက္ညွိဳး
ထုိးရင္ေလခြ်န္ၿပီးျပန္ၿပံဳးျပတတ္တယ္။ဒါတင္ပဲလားဆုိေတာ့လည္းမဟုတ္ဘူး။ခင္ဗ်ားေကာဘာထူး
လဲလုိ႔ေျပာလုိက္တာနဲ႔တူတူပဲ။ဟုတ္ပါ့ကဗ်ာဆရာေရ...
ကဗ်ာ  ဆရာ
က  ဗ်ာ  ဆရာ။ က
ဗ်ာ  ဆရာ
ဆုိတာလူတုိင္းမွာပါတဲ့ဦးေႏွာက္နဲ႔စကားလံုးေတြနဲ႔ေစာက္ရူးထေနတဲ့ေကာင္။ေခၚေခၚေစာက္ရူး
လုိ႔ေခၚ။ဒါလည္းသူက ၿပံဳးျပေနဦးမွာပဲ။

ေနပိုင္

အသက္ ဓာတ္ အခ်င္းခ်င္း ဓာတ္ျပဳမႈမွာ သံသယေတြရွိေနမယ္/တယ္ ေမာင္





လက္သည္းတစ္ခုထဲက အညစ္အေၾကးေတြကို လက္သည္းေနာက္တစ္ခုနဲ႔ ျခစ္ထုတ္လုိက္သလုိပါပဲ။
ခုခ်ိန္ထိေမာင့္ကိုခ်စ္ေနတယ္လုိ႔ထင္ေနတုန္းပဲ။ ေမာင္ေပ်ာ္ပါ။ ထင္ျမင္မႈတုိင္းဟာအမွန္တရားမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ဆက္ေတြးပါေမာင္။
ကြ်န္မဆံစေတြ လြင့္စင္ေျပးထြက္မသြားခင္အထိ ဘုရားသခင္အတုိင္းပဲ ၊ ဘုရားသခင္ဖန္းဆင္းထားတဲ့ေမာင့္ကိုပဲ မက္ေမာေနတာ
သိပ္အံ့ၾသစရာမေကာင္းဘူး(မဟုတ္)လားေမာင္။ ေမာင့္အရပ္၌ရွိေသာ ကြ်န္မကို တစ္ခ်က္ခ်င္းစီ လြင့္ဝဲသြားေစေတာ့တယ္။ မလြယ္ဘူးေမာင္။
နီယြန္မီးေရာင္ေတြဟာ ေမာင့္လုိ႔ခ်စ္တတ္လာရင္ ကြ်န္မလည္း အခုလုိေမွာင္မယ္မထင္ပါဘူးေမာင္။
ေမာင္မရွိရင္ ေမွာင္တယ္။ ကြ်န္မနဲ႔ေမာင့္ၾကားမွာ ဟတ္ထုိး ကေလးပဲျခားတယ္ထင္ပါရဲ႕ေမာင္။
ဘယ္လိုအသက္ဓာတ္ျဖစ္တည္မႈမ်ိဳး(နဲ႔မဆုိ) ေတာင့္တေနရသလဲ။ ေမာင့္အတြက္ရည္ရြယ္ၿပီးဝယ္ထားတဲ့ အက်ၤ ီ... ေမာင္နဲ႔ေတာ္ပါ့မလား။
တစ္လမ္းတည္းရပ္ေနၿပီး တျခမ္းခ်င္းစီျခားေနတယ္ေမာင္။ ေမာင္ေျပာတဲ့ဘုရားသခင္နဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆုိတာ ဘယ္လုိပတ္သက္မႈရွိပါသလဲ။
ကြ်န္မဟာ အတိတ္ေမ့ေနတဲ့ နာရီတစ္လံုးလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။ ေရမစင္ေသးတဲ့အိပ္မက္တခ်ိဳ႕လည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။
ေရစက္ေတြျဖာ က် လာ သ လုိ.. ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မယံုသကၤာသလုိ လက္ေကာက္ဝတ္ထဲ က်ိတ္ငိုမိတာလည္း ၾကာၿပီ။
ေမာင့္လက္ေကာက္ဝတ္ထဲ ကြ်န္မရွိသလား ရွိသင့္တယ္လုိ႔ေကာ မထင္မိဘူးလား။ ခံႏုိင္ရည္မဲ့..
ျပႆဒါးအခ်င္းခ်င္းဓာတ္ျပဳဖုိ႔ဘယ္သူ႕ဆႏၵျဖစ္ခဲ့ပါသလဲ။
အႏႈတ္ခ်င္းေျမွာက္ရင္ေတာင္ အေပါင္းရခဲ့ေသးတဲ့ဥစၥာ ကြ်န္မိတုိ႔ျပႆဒါးအခ်င္းခ်င္းက်မွ ဘာလုိ႔ ရက္ရာဇာမျဖစ္ခဲ့ပါသလဲေမာင္။
ကြ်န္မတုိ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာပြတ္တုိက္မႈဟာ ေႏြရာသီလည္းျဖစ္ႏုိင္မယ္။ မုိးရာသီလည္းျဖစ္ႏုိင္မယ္။ ေဆာင္းရာသီလည္းျဖစ္ႏုိင္မယ္။
မ်က္ရည္ဆုိတာ ဘယ္လုိရာသီမ်ိဳးရဲ႕ေရာဂါလကၡဏာျဖစ္ႏုိင္လဲေမာင္ .. ပုခံုးထဲ ဘယ္ဘက္ရင္အံုထဲ နားထင္ထဲ SIM ကဒ္ေတြထည့္
ကမာၻႀကီးမွ ေမာင္ မရွိရင္ ေမွာင္ေနမွာ။
ႏွင္းဆီပန္းေတြလုိအပ္သလုိ ဟုိင္းေဝးထဲ ရန္လုိမႈဟာ ဘယ္စည္းမ်ဥ္းမ်ိဳးနဲ႔ အသက္ဓာတ္ဆုတ္ယုတ္ေစပါသလဲ
တကယ္အသက္ဓာတ္ဆုတ္ယုတ္ေစပါတယ္ေမာင္။ မ်က္တြင္းေတြက်လာတဲ့အခါ မည္းလာသလုိ သံေယာဇဥ္ဓာတ္မတည့္မႈဟာလည္း မည္းလာ
ကြ်န္မ မလုိအပ္ဘူးထင္လုိ႔ စြန္႔ထုတ္လုိက္တဲ့ လက္သည္းၾကားကအညစ္အေၾကးဟာ ေျမၾသဇာျဖစ္သြားပါေစသား။
မနက္မုိးလင္းတာေတာင္ ေမွာင္ေနတုန္းပဲေမာင္။


ေနပိုင္
၁ဝ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ဝ၁၃
ဝဝး၄၆

ဆက္သြယ္မႈဧရိယာျပင္ပမွာ ငိုသံေတြၾကားေနရတယ္



ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ေလးတစ္ခုဟာ လူ႕အသိုင္းအဝုိင္းမွာေတာ့ သိပ္ကိုလူသိနည္းလြန္းလွတယ္။
ဒါေပမဲ့ဒီဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ဟာ လူတုိင္းနဲ႔ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။
ထူးျခားတာက အဲဒီ့ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ေလးမွာ ငိုသံေတြၾကားေနရတယ္။
ငိုသံေတြတင္မကဘဲ တစ္ခါတစ္ခါ ေခြးေတြအူတတ္ၾကတယ္။
ေျခသံေတြမၾကားရဘူး။ ေလတုိးသံကလြဲရင္ တစ္ေနကုန္တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္လွ်က္။
အဲလုိရပ္ကြက္ေလးမွာ ငိုသံေတြၾကားရတတ္တယ္။

ေရာင္စံုအိမ္ေလးေတြ တစ္ေယာက္တစ္အိမ္နဲ႔ အခင္းအက်င္း က်နစြာ စီရီထားသလုိ။
တခ်ိဳ႕က ၿခံခတ္ၾကတယ္။တခ်ိဳ႕ကလည္း ၿခံမခတ္ၾကဘူး။
အိမ္ဆုိလုိ႔ ႀကီးႀကီးမားမားလည္း မဟုတ္ၾက။
အဲဒါေၾကာင့္ သူခုိး သူဝွက္ရန္ေတြလည္း မေၾကာက္ရ။
ဒါေပမဲ့ထူးဆန္းတာက အဲဒီ့ရပ္ကြက္ေလးမွာ ငိုသံေတြၾကားရတတ္တယ္။

တစ္ေန႔တစ္ေန႔ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အဲဒီ့ရပ္ကြက္ေလးမွာ အိမ္ဝယ္ၾကတယ္။
အလွပဆံုးဝတ္ဆင္ၿပီး အိမ္တက္ပြဲေတြလုပ္ၾကတယ္။
အိမ္တက္ပြဲဆုိလို႔လည္း အိမ္ထဲမွာ လူမ်ားမ်ားစားစားမရွိလွဘူး။ အိမ္ပုိင္ရွင္တစ္ေယာက္ထဲရယ္။
ကြ်န္ေတာ္လည္းႀကံဳဖူးတယ္။ အဲဒီ့အိမ္ပိုင္ရွင္ေတြက စကားျပန္ေျပာေလ့မရွိၾကဘူး။
ဒါေပမဲ့ ငိုသံေတြေတာ့ အဲဒီ့အိမ္အနီးတစ္ဝုိက္မွာ ၾကားရတတ္တယ္။

အဲဒီ့အိမ္ထဲကသူေတြ ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ၾက။ ေဘာလံုးပြဲမေလာင္းၾက။
အိမ္ထဲကသူေတြ တစ္အိမ္နဲ႔တစ္အိမ္ အိမ္လည္မသြားၾက။ လိင္မဆက္ဆံၾက။
အိမ္ထဲကသူေတြ အပန္းေျဖခရီးမထြက္ၾက။ ရည္းစားမထားၾက။
အိမ္ထဲကသူေတြ အိမ္ျပင္မထြက္ၾက။ ကဗ်ာမေရးၾက။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီ့အိမ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ငိုသံေတြၾကားရတယ္။


အဲဒီ့ရပ္ကြက္ေလးမွာ အခြန္ေဆာင္စရာမလုိ။ ဧည့္စာရင္းတုိင္စရာမလုိ။
အမႈိက္စနစ္တက်ပစ္ဖုိ႔မလုိ။ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲေပးဖုိ႔မလုိ။
မီတာေဆာင္စရာမလုိ။ ေစ်းဝယ္စရာမလုိ။
အိမ္ပတ္ဝန္းက်င္သန္႔ရွင္းေရးလုပ္စရာမလုိ။ လမ္းျပင္စရာမလုိ။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီ့ရပ္ကြက္မွာ ငိုသံေတြၾကားရတယ္။

အဲဒီ့ရပ္ကြက္ေလးက လူသြားလူလာ နည္းပါးပါတယ္။
ရပ္ကြက္လူႀကီးကအစ စကားနည္းတဲ့သူ။ ကိုယ့္အလုပ္ပဲကိုယ္လုပ္တဲ့သူ။
Facebook ။ Internet ။ မုိးေဟကို။ ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္း.. သူမသိ။
သူသိတာ တစ္ေန႔သူတုိ႔လည္း အိမ္တစ္လံုးေတာ့ ဝယ္ၾကဦးမယ္။ ဝယ္ရဦးမယ္။
အဲဒီ့အခါက်ရင္လည္း ငိုသံေတြၾကားရလိမ့္မယ္။

အိမ္ထဲက ရက္ဗလြန္ေရေမႊးနံ႔ေတြေပ်ာက္သြားတဲ့အခါ
အိမ္ေရွ႕က ပန္းျခင္းေတြ ေျခာက္ေသြ႕သြားတဲ့အခါ
၆ေပ ၂ေပ စာ အိမ္ေလးမုိ႔ ညအိပ္ဧည့္သည္ လက္မခံတဲ့အခါ
အိမ္အသစ္ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ အိမ္ပိုင္ရွင္နာမည္မ်ားစြာ ေက်ာက္ျပားတစ္ခ်ပ္စီႏွင့္ အထင္အရွား ျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ… ငိုသံေတြၾကားရတဲ့အခါ…
သူမ်ားေသတုန္းကေတာင္ခင္ဗ်ားငိုခဲ့ေသးတာပဲ.. လုိ႔သတိရပါ။

အိမ္ပိုင္ရွင္ေတြမွာ မီးသတ္ရဲေဘာ္ေတြလည္းပါမယ္။
မယဥ္ၿငိမ္းပြင့္လည္းပါမယ္။(သုိ႔ေသာ္ သူမဟာ အခ်စ္သူရဲေကာင္းမဟုတ္ဟုသတ္မွတ္ပါ)
ဆယ္ေက်ာ္သက္ေလးေတြလည္းပါမယ္။
ေသြးကင္ဆာေတြလည္းပါမယ္။ HIV လည္းပါမယ္။
ညဥ့္ငွက္ေတြလည္းပါမယ္။ အရက္သမားေတြလည္းပါမယ္။
ဟစ္တလာလည္းပါမယ္။ ကဗ်ာဆရာလည္းပါမယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဆက္သြယ္မႈဧရိယာျပင္ပမွာ အိမ္တစ္လံုးစီပိုင္ဆုိင္သြားရမွာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီ့ဆက္သြယ္မႈဧရိယာျပင္ပမွာ ငိုသံေတြၾကားေနရလိမ့္မယ္။
အဲဒီ့ငိုသံေတြဟာလည္း ေသၿပီးမွငိုေနၾကတဲ့ငိုသံေတြျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။
ဒါေပမဲ့ ငိုသံေတြၾကားေနရတယ္။


ခရမ္းရိပ္ မတ္ ၂၀၁၁

ကြ်န္ေတာ္ျမင္ဖူးေသာ စက္ဝုိင္းမ်ား



​ေနေရာင္က ေနကာမ်က္မွန္ ကာထားသည့္ၾကားက စူးစူးဝါးဝါးျဖစ္ေန၏။ ကန္ေရျပင္မွ တဆင့္ ေရာင္ျပန္ဟပ္ျခင္းကလည္း ပုိ၍ ဆုိးဆုိးရြားရြားျဖစ္ေစ၏။ လူသူက်ဲပါးေသာ္လည္း ကိုယ့္လုိပင္ ေရကန္ေဘး၌ ေတြးေနေငးေနသူမ်ားလည္း ျမင္ရ၏။
​ကန္ေရျပင္ကို မည္သူမွ မတုိ႔မထိေသာ္လည္း ပိုးေကာင္ေလးမ်ားလား ဖုန္မႈန္႔မ်ားေၾကာင့္လား မသိ။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ စက္ဝုိင္းပံုလႈိင္းတြန္႔ေလးမ်ားကို ျမင္ရ၏။ စက္ဝုိင္းကေလးတစ္ခ်က္ေပၚလာတုိင္း တစ္ဝုိင္းတည္းမဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ဝုိင္းသံုးဝိုင္း တစ္ၿပိဳင္နက္ ေပၚလာသည္ကိုလည္း သတိထားမိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိစက္ဝုိင္းေလးမ်ား ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားၾက၏။ စက္ဝိုင္းတစ္ခုေၾကာင့္ တျခားစက္ဝုိင္းတစ္ခု ပ်က္စီးသြားျခင္းမ်ိဳး မရွိ။ ထိခိုက္နစ္နာသြားျခင္းမ်ိဳးမရွိ။ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားၾကရင္းသာ အရွိန္ဆံုးမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾက၏။ သက္မဲ့ျဖစ္ေသာ စက္ဝုိင္းပံုလႈိင္းေလးမ်ားအား ၾကည့္ရင္း သက္ရွိျဖစ္သည့္ ကိုယ္က ျပန္လည္အားက်ေနရသည္မွာ ရွက္မိ၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ကန္ေဘးမွ ထထြက္လာခဲ့သည္။
​ၿမိဳ႕ျပမုိ႔ ညေနပိုင္း လမ္းမေပၚတြင္ ကားမ်ားရွဳတ္ေထြးေနသည္မွာ မထူးဆန္း။ လူခ်မ္းသာေတြလုိ လီဗာ မနင္းႏုိင္၍ ပလက္ေဖာင္းကိုသာ အခမဲ့ ဖိဖိနင္းေနရသည္။ တေအာင့္ေလာက္ေနေတာ့ လမ္းလည္ေခါင္မွ ရုပ္ထုႀကီးတစ္ခုအားေတြ႕သည္။ စစ္သူႀကီး လီနင္ရုပ္ထု။ တဆက္တည္း ေတြးမိသည္က လီနင္တုိ႔လို ေက်ာ္ၾကားသူမ်ားကဲ့သို႔ နာမည္ေက်ာ္ၾကားၿပီးမွ ကြ်န္ေတာ္မေသခ်င္။ မဟုတ္လွ်င္ေသၿပီးတာေတာင္ ယခုလီနင္ရုပ္ထုႀကီးလုိ လမ္းလည္ေခါင္မွာ ဆန္႔ဆန္႔ႀကီးရပ္ေနရဦးမည္။ အခန္႔မသင့္လုိ႔ ငွက္ေတြ မဆင္မျခင္ မစင္စြန္႔လွ်င္လည္း ခံရဦးမည္။ မုိးရြာလုိ႔ ထီးလာေဆာင္းေပးမည့္သူမရွိ။ ကိုယ့္မွာဆန္႔ဆန္႔ႀကီးျဖစ္ေနရဦးမည္။
​လီနင္ရုပ္ထုႀကီးေအာက္တြင္ေတာ့ ၿခံေတြဘာေတြ ခတ္ထားသည္။ လမ္းငါးလမ္းဆံုရာမုိ႔ အဝုိင္းပတ္လမ္းပံုေဖာ္ကာ(ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ဦးဝိစာရ အဝုိင္းလိုပင္) လမ္းေဖာက္ထား၏။ ေဟာ .. ကြ်န္ေတာ္ ေတြးမိျပန္ၿပီ။ ဒါလည္းစက္ဝုိင္းတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ သက္မဲ့ျဖစ္ေသာ စက္ဝုိင္းက သက္ရွိျဖစ္ေသာလူေတြ ေဘးကင္စြာ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ဖုိ႔ ယာဥ္ေၾကာကို ထိန္းေပးေနသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ရွက္သလုိ ခံစားမိလာသည္။ ထုိ႔ျပင္ ထုိစက္ဝုိင္းအား မ်က္စိထဲတြင္ မႈတ္ဝဲ တစ္ခုႏွင့္ တူသည္ကို သတိထားမိျပန္၏။
​ပင္လယ္၊ ျမစ္ ခရီးလမ္းသြားဖူးသူမ်ားသိၾကပါလိမ့္မည္။ ဝဲ တို႔၏သေဘာတြင္ စုပ္ဝဲႏွင့္မႈတ္ဝဲ ဟူ၍ ရွိသည္။ ဝဲအတြင္းသို႔ ဝင္က နစ္ျမဳပ္သြားပါက စုပ္ဝဲဟုေခၚကာ ဝဲအတြင္းသို႔ဝင္ၿပီး တစ္ပတ္လည္ကာ အျပင္သို႔ ျပန္လည္ကန္ထုတ္ေသာဝဲကို မႈတ္ဝဲဟုေခၚသည္။ (စုပ္ဝဲအား အတၱဆန္သည္ဟု တစ္ဆက္တည္း သြားေတြးမိျပန္၏)
​ယခုလမ္းမေပၚတြင္ ကားတစ္စီး စက္ဝုိင္းပတ္လမ္းထဲသုိ႔ဝင္ကာ အျပင္သို႔ ျပန္လည္ထြက္သြား၏။ ဒါလည္း မႈတ္ဝဲတစ္မ်ိဳးပင္။ လူ႕ေလာကႀကီးအား ယခုကဲ့သို႔ စက္ဝုိင္းပံုစံ ျမင္ၾကည့္ၾကပါကလည္း ထုိသုိ႔ပင္။ အထဲသုိ႔ ဝင္ေရာက္ကာ လည္ေနရဦးမည္။ ထုိ႔ေနာက္ျပန္လည္ ထြက္သြားၾကရဦးမည္။ လူအမ်ားႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ရင္းႏွီးေနလုိ႔လည္း ဘဝေတြ အမ်ားႀကီး ထပ္ရလာမည္မဟုတ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကြ်န္ေတာ္အားက်မိေသာ စက္ဝုိင္းမ်ားလုိျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရဦးမည္။


ဘဲကေလးေတြ အေကာင္ေပါက္လာတယ္ .. ေမေမ



​လက္ထဲက ပိုက္ဆံအေၾကြေလးကို ဆုပ္ကိုင္ရင္း ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ေကာင္းကင္ကိုေမာ့ၾကည့္ေန၏။ အိမ္ႏွင့္အေဝးေတြလုပ္ကုိင္ရသည့္ ဘဝအား သူတစ္ခါတစ္ရံတြင္ စိတ္ပ်က္အားေလွ်ာ့ခ်င္စိတ္ ျဖစ္မိသည္။ ပိုက္ဆံကိုျခစ္ကုပ္ စုရသည္။ အခ်ိန္အဆလြဲေခ်ာ္သြားသည့္ အခါမ်ိဳးေတြ ယခုလုိ အေၾကြေလးသာက်န္သည္။ အထူးအဆန္းမဟုတ္ေတာ့ေသာ္လည္း သူ ယခုလုိ ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ႏွင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ေနရသည့္ ညမ်ိဳးကို မလုိခ်င္ေတာ့။ ယခုညလည္း သူေခါက္ဆြဲျပဳတ္ပင္ ေသာက္ရဦးမည္။ ကံေကာင္း၍ ေအာက္ထပ္ဆုိင္တြင္ အေၾကြးယူလုိ႔ရခဲ့ပါက သူေခါက္ဆြဲျပဳတ္ ႏွစ္ထုပ္ ေသာက္ခြင့္ရမည္။

​“မင္းအဖုိး သူ႕အလုပ္မွာ အဆင္မေျပတုန္းက အဖြားတုိ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ဒုကၡေရာက္ခဲ့တာ။”

​အဖြားေျပာျပဖူးသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား ဇြဲဆက္ ျပန္သတိရေနမိ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူ၏ ေမေမ။ အႀကီးဆံုးသမီး။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘဝ။

“ေဖေဖ့ကိုေတာ့ အလုပ္မထြက္ခုိင္းပါနဲ႔ ေမေမရယ္”

ဖြားဖြား၏ မ်က္ႏွာ အနည္းငယ္ပ်က္သြား၏။

“သမီးတုိ႔ မိသားစု (၇) ေယာက္လံုးက ေဖေဖ့လစာကေလးနဲ႔ အဓိကအားျပဳ ရပ္တည္ေနရတာ။ ေဖေဖအလုပ္ထြက္လုိက္ရင္ အားလံုးဒုကၡ ေရာက္ကုန္မွာ”

“ညည္းက .. မိဘ..”

ဖြားဖြား၏ စကားသံ မဆံုးခင္ ေမေမ ျဖတ္ေျပာလုိက္၏။

“သမီးေက်ာင္းထြက္ၿပီး ကန္စြန္းရြက္ေရာင္းဆုိလည္း ေရာင္းမွာပါ ေမေမရယ္။ ေဖေဖကိုေတာ့ အလုပ္မထြက္ခုိင္းပါနဲ႔ေနာ္”

ေမေမ့၏ မ်က္ေတာင္တုိ႔ တျဖတ္ျဖတ္ခတ္သံေတြ ၾကားေကာင္းၾကားေနရလိမ့္မည္။ မ်က္ေတာင္ခတ္ျခင္းသည္ မ်က္ရည္မက်ေစရန္အတြက္ အေတာ္ပင္ အေထာက္အကူျဖစ္သည္။ ေမေမ့၏ အသံမ်ားလည္း တုန္ရီေနလိမ့္မည္။ ေမာင္ငယ္ေလး ႏွစ္ေယာက္၏ ေက်ာင္းစရိတ္။ အိမ္စရိတ္။ သမီးႀကီးျဖစ္ရသည့္ ေမေမ၏ဘဝသည္လည္း ခပ္ျပင္းျပင္း။

“သမီးရယ္…”

ဖြားဖြား၏ အသံတုိ႔ ေႏြရာသီတစ္ခုကဲ့သို႔ ပက္ၾကားအက္ေနမည္ထင္သည္။ ထုိအခ်ိန္က ဖြားဖြား၏ မ်က္ႏွာသည္လည္း ယခုလုိ တြန္႔တြဲေလ်ာ့က်ေနမည္မဟုတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေမေမေျပာလုိက္ေသာ စကားတြင္ ဖြားဖြားမ်က္ႏွာေပၚမွ တင္းမာမႈမ်ား ေျပေလ်ာ့သြားပံုမွာ သိပ္သိသာလြန္းေနလိမ့္မည္။

မိသားစု တစ္ခု ရပ္တည္ဖုိ႔ လူေတြအမ်ားႀကီး လုိအပ္ခဲ့ပါသလား

“မမႀကီး.. သားအတြက္ ဟင္းေကာ”

“အင္း.. ေမာင္ေလး ခဏေစာင့္ေနာ္”

ေမေမ အိမ္ေနာက္ေဖးသို႔ ဝင္သြားကာ ေၾကာင္အိမ္ေထာင့္ထဲတြင္ ခ်န္ထားေသာ ဘဲဥတစ္ျခမ္းကို ထုတ္ယူလာခဲ့လုိက္၏။

​မိသားစုအတြက္ ညမနက္ဟင္းမွာ ဘဲဥျပဳတ္ (၄) လံုး ႏွင့္ ကန္စြန္းရြက္ ေရလံုျပဳတ္ ျဖစ္၏။ မိသားစု စုစုေပါင္း (၇)ေယာက္။ ဖုိးဖုိးသည္ အိမ္ေထာင္ဦးစီးမုိ႔ ဘဲဥ မနက္တစ္ျခမ္း ညတစ္ျခမ္း။ က်န္မိသားစုဝင္(၆)ေယာက္က မနက္စာႏွင့္ညစာေပါင္းမွ ဘဲဥတစ္ျခမ္း။ ယခု ဘဲဥတစ္ျခမ္းသည္လည္း ေမေမ ညေနမွစားမည္ဟု မနက္ကခ်န္ထားခဲ့ေသာ ညစာျဖစ္သည္။ ထိုဘဲဥေလးတစ္ျခမ္းက ေမာင္ငယ္ေလး၏ ပန္းကန္ထဲတြင္ အခန္႔သား။

“မမႀကီး သားအတြက္ေကာ…”

ေမာင္အငယ္ဆံုးက သူ႕အားလည္း ဟင္းထည့္ေပးရန္ေတာင္းေန၏။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ မနက္ျဖန္အတြက္ သူမ၏ေဝစု ျဖစ္လာမည့္ ဘဲဥတစ္ျခမ္းအား ေမေမ ေပးလုိက္ခ်င္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ေလာေလာဆယ္တြင္ မရွိေသး။ ေမေမ တစ္ခုခုေျပာရန္ အားယူေနစဥ္ ေမေမ့ေအာက္မွ ညီမငယ္က သူစားလက္စ ဘဲဥတစ္စိပ္အား ေမာင္အငယ္ဆံုးထံ ထည့္ေပးလုိက္၏။

“မမ ဘဲဥ စားလုိက္ေမာင္ေလး ။ မမ ဝၿပီ”

ဘဲဥတစ္စိပ္ေၾကာင့္ ေမာင္အငယ္ဆံုး၏မ်က္ႏွာ လန္းသြား၏။ ေမေမႏွင့္ ညီမျဖစ္သူတုိ႔ မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုမိၾက၏။ လူတစ္ေယာက္မ်က္ႏွာလန္းသြားဖုိ႔ လူႏွစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ ညွိဳးေပးလုိက္ရသည္မွာ မ်ားလြန္းမေနဘူးလား…။

​ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ားအား ေျပာျပရင္း ဖြားဖြားမ်က္ရည္လည္ခဲ့ဖူး၏။ ေလာေလာဆယ္ လက္ထဲရွိ အေၾကြကေလးႏွင့္ ဇြဲဆက္ျဖတ္ခဲ့ရသည့္ညမ်ိဳးေတြအေၾကာင္း ေမေမ့အား ေျပာျပမိလွ်င္ ေမေမရယ္ေကာင္း ရယ္ေနလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ သူမ၏သားအတြက္ ဂရုဏာသက္ခ်င္လည္း သက္ႏုိင္၏။

​“ေမေမ သို႔မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္က သမီးႀကီး”

​ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ား ျပန္ေတြးမိတုိင္း ဇြဲဆက္ မ်က္ႏွာလန္းလာစၿမဲ။ အခက္အခဲကို ျဖတ္ေက်ာ္ရန္အတြက္ သူ၏မ်က္ႏွာတြင္ အားအင္မ်ားျပည့္ဝလာပံုက ထင္ရွားေန၏။ ေမေမသည္ သူ႕အတြက္ စံနမူနာျဖစ္ေနခဲ့ ျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ေတြးေနရင္း ဇြဲဆက္ ေမေမ့ကို လြမ္းလာ၏။

“ေမေမ့ဘဝရဲ႕ ညစာေတြဟာ သိပ္ကားၾကပ္လြန္းပါတယ္.. ေမေမရယ္”

ကားမီးေရာင္မ်ားက အစီအရီလင္းလက္ေနဆဲ။ ၿမိဳ႕ျပမုိ႔ တိုက္တာ အေဆာက္အဦးေတြမွ မီးေရာင္မ်ားစြာ တျဖတ္ျဖတ္လင္းလက္ေနၾက၏။

“လူေတြဟာ သိပ္ကို အေရာင္စံုလြန္းတယ္ ေမေမ”

ဇြဲဆက္နင္းမိသမွ် ပလက္ေဖာင္းတုိ႔ ေလးကန္လြန္းလွ၏။



“သား သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေဘာလံုးသြားကန္ခ်င္တယ္ေမေမ”

“အိမ္စာစာအုပ္ထုတ္ ေမေမ့ကိုျပ”

ဇြဲဆက္ အိမ္စာစာအုပ္အား လြယ္အိတ္ထဲမွ ထုတ္ျပလုိက္၏။

“ျမန္မာစာ ခက္ဆစ္ က်က္ရမယ္။ အဂၤလိပ္စာက grammar အိမ္စာလုပ္ရမယ္။ အဲဒါႏွစ္ခု လုပ္ၿပီးမွ သြားရမယ္”

အေပးအယူဆန္ဆန္ေတြ ေတြ႕ႀကံဳလာတုိင္း သူေမေမ့အား စိတ္ေကာက္ခ်င္သည္။ ငယ္စဥ္က နားမလည္ခဲ့ေသာ္လည္း အရာတုိင္းတြင္ အေပးအယူသေဘာကို ေမေမသင္ၾကားေပးခဲ့မွန္း ယခု ဇြဲဆက္နားလည္ေနခဲ့ၿပီ။ တစ္ခုလုိခ်င္လွ်င္ တစ္ခုေပးဆပ္ရမည္ဟူေသာ နိယာမသေဘာအား ဇြဲဆက္ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ေနခဲ့ပါၿပီ။ ထုိစဥ္ကတည္းက သူႏွင့္ေမေမ့ၾကားရွိ နားလည္မႈမ်ား။ ဇြဲဆက္၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ေမေမတစ္ေယာက္သာနားလည္တတ္၏။ ေမေမ၏ တစ္စံုတစ္ရာထူးျခားမႈမ်ားကိုလည္း ဇြဲဆက္တစ္ေယာက္သာ နားလည္၏။

“ေမေမ ေနမွေကာင္းရဲ႕လား…”

သူေကာင္းကင္မည္းႀကီးအား ေမာ့ၾကည့္မိ၏။

“ေမေမ ေနမွေကာင္းရဲ႕လား”

ဘဝအာမခံခ်က္အတြက္ အိမ္ႏွင့္ သို႔မဟုတ္ ေမေမႏွင့္ ဇြဲဆက္ေဝးေနရသည္ကလည္း မွ်တေသာ အေပးအယူတစ္ခုျဖစ္ေနသည္လားဟု ဇြဲဆက္ေတြးမိ၏။

“ေမေမ ေနေကာင္းရဲ႕လား”

“ေခ်ာင္းနည္းနည္းဆုိးတာပါသားရယ္ ။ ရာသီဥတုအေျပာင္းအလဲမွာ ျဖစ္ေနက်ပါ။ ေမေမ ေနေကာင္းပါတယ္သားရယ္”

​ေမေမက ဖ်ားနာတိုင္း ႀကိတ္ကုတတ္မွန္း ဇြဲဆက္သိေန၏။ ေပ်ာက္သြားၿပီးမွ ဘယ္တုန္းက ဖ်ားသည္ဆိုတာမ်ိဳးကို သူျပန္သိ ျပန္ၾကားရ၏။ ေမေမက စိတ္ပူမွာစိုး၍ ဖံုးကြယ္ထားကာ ေနာက္မွ ျပန္ေျပာျပတတ္၏။

​အသက္အရြယ္ကလည္း ရလာသည္မို႔ နားလည္ရမည့္အရာမ်ားစြာ၊ မျဖစ္မေနလုပ္ရမည့္ အလုပ္မ်ား၊ တာဝန္ေတြ ဝတၱရားေတြႏွင့္သာ ဘဝတြင္ ေနရာၾကပ္လာ၏။ ငယ္ငယ္ကလုိ အိမ္စာလုပ္၍သာ ေမေမေနေကာင္းေနမည္ဆုိလွ်င္ ဇြဲဆက္ အၿမဲပင္ ေလာက၏အိမ္စာမ်ားကို ပံုမွန္လုပ္ေနမိလိ့မ္မည္။

“ဝေအာင္လည္းစား၊ စားခ်င္တာလည္းစား၊ မစုနဲ႔၊ မျဖဳန္းနဲ႔ေပါ့.. သားရယ္”

ဖုန္းဆက္တုိင္းေမေမ မွာေနက်မို႔ သူအလြတ္ပင္ရေနၿပီ။ စကားလံုးတုိင္း၏ အနက္အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္မႈမ်ားကိုလည္း သူေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္၏။

“ဘဝအတြက္ႀကိဳးစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လြမ္းတဲ့အေၾကာင္းမေျပာေၾကးေပါ့ သားရယ္”

သက္ျပင္းေတြသာ ဇြဲဆက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ခ်မိ၏။ ဖုန္းထဲမွ စကားလံုးေပါင္းမ်ားစြာ သူ႕နားထဲတြင္ ျပန္ၾကားေယာင္ေနမိ၏။

“ေမေမက ေမာ္ေလးစိတ္မေကာင္းမွာစိုးလုိ႔ မေျပာတာ။ ဟိုတေလာက ေရေႏြးပူေလာင္တာမ်ား လက္တစ္ခုလံုး ရစရာမရွိဘူး”

“ဘယ္တုန္းကလဲ”

“လြန္ခဲ့တဲ့ (၁)လ ေလာက္တုန္းက”

“လြန္ခဲ့တဲ့ (၃) ပတ္ေလာက္ကပဲ ကြ်န္ေတာ္ ဖုန္းဆက္ေသးတယ္ေလ။ ဘာလုိ႔မေျပာတာလဲ”

“ေမေမက ေမာင္ေလး ရိပ္မိသြားမွာစိုးလုိ႔ အသံကို တမင္ရႊင္ေအာင္ လုပ္ေျပာေနရတာ။ အဲဒီတုန္းက ေမေမ ထုိင္ေတာင္ထုိင္ႏုိင္တာမဟုတ္ဘူး ။ ဖုန္းခြက္ေတာင္ မမ ကိုင္ေပးထားရတာ။ ေမာင္ေလးစိတ္ပူမွာ စိုးလုိ႔တဲ့ေလ။ ေမေမ့အေၾကာင္းလည္း ေမာင္ေလးသိတယ္ မလား”

ဇြဲဆက္၏ ရင္တြင္း၌ ေခြ်းမ်ားရႊဲနစ္ေန၏။ ဘယ္လုိအေၾကာင္းအရာမ်ိဳးက ေမေမ့ထက္ေက်ာ္လြန္ကာ အေရးႀကီးေနလိမ့္မည္လဲ။

မ်က္စိေရွ႕တြင္ ေတြ႕ရေသာ အမႈိက္ပံုးႏႈတ္ခမ္းသားတြင္ ေဆးလိပ္မီးအား ထုိးေခ်လုိက္၏။ သူစုမိ ေဆာင္းမိခဲ့ၿပီ။ ဘယ္လုိနည္းမ်ိဳးႏွင့္ျဖစ္ေစ ဇြဲဆက္အိမ္ျပန္ေတာ့မည္။ ငယ္ငယ္က ေမေမျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ဘဝအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ သူခ်မ္းသာခ်င္ေနခဲ့သည္။ ပုိက္ဆံသာ ရွာခ်င္ေနခဲ့မိသည္။ ယခု ဇြဲဆက္သေဘာေပါက္သြားခဲ့ၿပီ။

ေမေမ့၏ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာမႈသည္ သူမ၏ သားသမီးပင္။

ေစ်းႀကီးေပးရေသာ စကၠဴျဖတ္ပိုင္း အပိုင္းအစေလးစုတ္ၿပဲသြား၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဇြဲဆက္ ေလယာဥ္မယ္ေလးအား ၿပံဳးျပလုိက္၏။ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးက ျမန္မာႏုိင္ငံဆီသုိ႔။


လူသားကမိခင္ကို ခ်စ္သကဲ့သုိ႔ အမိေျမကိုလည္း ခ်စ္ၾကသည္။ ျပန္လည္ဆံုေတြရသည့္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ဆံုဆည္းကာ ေကြ်းေမြးရင္း စကားစျမည္ေျပာျဖစ္ၾက၏။ ႏုိင္ငံျခားတြင္ျဖစ္ပါက သူ အရက္ေသာက္မိမည္။ ယခုေတာ သူ နာရီကိုသာ တြင္တြင္ၾကည့္ေနမိ၏။ ေမေမ သူအိမ္အျပန္ကို ေမွ်ာ္ေနလိမ့္မည္။ သည့္ထက္ တိတိ က်က်ေျပာရလွ်င္ ေမေမသူ႕အား ထမင္းစား ေစာင့္ေနလိမ့္မည္။

“သားျပန္လာတာ ေစာသားပဲ”

ဇြဲဆက္ၿပံဳးမိ၏။ ေက်နပ္မိသည့္အၿပံဳးမ်ိဳးျဖစ္၏။

“ေမေမ ထမင္းမစားရေသးဘူးမလား”

“ဟုတ္တယ္သား ေမေမ မဆာေသးလုိ႔”

ဇြဲဆက္မ်က္လႊာခ်လုိက္၏။ ေမေမသူ႕အား ထမင္းစားေစာင့္ေနမွန္း သူ႕အလုိလုိ နားလည္လုိက္၏။
သူေရခ်ိဳးၿပီးေသာအခါတြင္ ထမင္းဝုိင္း၌ ေမေမႏွင့္ သူ၏အစ္မတုိ႔က အသင့္ျပင္ဆင္ကာ ေစာင့္ေနၿပီျဖစ္၏။ မိသားစုထမင္းလက္ဆံုတြင္ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္တတ္သည့္ ဟင္းမ်ားကိုသာ ေတြ႕ရသည္။ ေမေမခ်က္ထားမည္မွန္း အရသာမျမည္းဘဲ သူသိလုိက္၏။ မိခင္၏သားအေပၚထားရွိေသာ ေစတနာမ်ား…။ ဟင္းခြက္ေတြအမ်ားႀကီးႏွင့္ သူတစ္ေယာက္တည္း ထမင္းဝုိင္းကုိ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ဖူးၿပီ။ ထုိဘဝကို သူျပန္မလုိခ်င္ေတာ့။ အိမ္ေဝးညဆုိသည္မွာ မိဘပင္ျဖစ္ေစ သားသမီးပင္ျဖစ္ေစ ေမွာင္လြန္း၏။

“သားဝယ္လာတဲ့ဘဲကင္က ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲ”

ေမေမ အားရပါးရ စားေနသည္ကိုၾကည့္ရငး္ၿပံဳးမိ၏။ အစ္မျဖစ္သူကလည္းၿပံဳးေန၏။။ လူတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ လူႏွစ္ေယာက္ၿပဳံးသြားသည္မွာ ဝမ္းသာဖုိ႔ေကာင္း၏။

“ဘဲကင္က ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္သား ..။ သားဘယ္ဆုိင္က ဝယ္လာတာလဲ”

မိခင္က ဇြဲဆက္၏ အေျဖအတြက္ မ်က္လံုးကို ေထာင့္ခဏကပ္ထား၏။ ႏူးညံ့ၿမဲျဖစ္ေသာ သူမ၏ လက္အစံုသည္လည္း ရပ္တန္႔ေနၾက၏။

“သားဝယ္လာတာ မဟုတ္ဘူးေမေမ။ ဒါ ေမေမ ငယ္ငယ္က ညစာခ်န္ထားခဲ့တဲ့ ဘဲဥကေလးေတြ အေကာင္ေပါက္လာၾကတာ”

ေမေမမ်က္ရည္ဝဲသည္ကို ကြ်န္ေတာ္ေတြ႕လုိက္ရ၏။ ၾကည္ႏူး၍ ေဝ့ဝဲတက္လည္သည့္ မ်က္ရည္မုိ႔ ပီတိေပါင္းမ်ားစြာ ပါဝင္ေန၏။ ထုိ႔ျပင္ မိဘႏွင့္သားသမီးၾကားရွိ အျပန္အလွန္္နားလည္မႈႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတုိ႔ပါ ပါဝင္ေနၾကေလသည္။ ။


ဂ်ဴႏုိ



(၁)
​မိုးမရြာ ေနမပူဘဲ ေျခာက္ေသြ႕ေနေသာ ရာသီဥတုမ်ိဳးကို ကိုယ္သိပ္ႀကိဳက္သည္။ ရန္ကုန္လုိ အရပ္ေဒသမ်ိဳးတြင္ ေဆာင္းတြင္းပိုင္း၌ ထုိရာသီဥတုမ်ိဳးျဖစ္ေပၚတတ္သည္။ အင္းလ်ားကန္ ေရျပင္ေပၚတြင္ ျမဴမ်ားဆုိင္းေနသေယာင္၊ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုး တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ေသြ႕ ေနသေယာင္ႏွင့္ အင္မတန္လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ ရာသီဥတုမ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။
​ထုိရာသီမ်ိဳးကဲ့သုိ႔ပင္ လူမသိလူမသိရာသီဥတုကေလးတစ္ခုရွိသည္။ ဂ်ဴႏိုသည္ စာေရးသည္။ ကဗ်ာေရးသည္။ သူမ .. ေရးေသာ ကဗ်ာ၊စာတုိ႔သည္ ကိုယ့္ရာသီစာကေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ မုိးဦးက် သရက္ကင္းေလးမ်ား ေပၚလာသလုိ သူမရင္တြင္း ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈေပၚ မူတည္၍ ကဗ်ာစာတုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည္။ ထုိကဗ်ာတုိ႔ စာတုိ႔အား ကိုယ္က ရာသီစာကေလးမ်ားဟု တိတ္တိတ္ကေလး နာမည္ေပးထား၏။
​ဂ်ဴႏုိ၏ ရာသီစာမ်ားတြင္ အရသာစံုေနေအာင္ ပါဝင္ေနတတ္သည္။ ေဘးအခန္းမွ မိဘႏွင့္ သားသမီး ရန္ျဖစ္တာပါ၏။ ထုိေကာင္ေလး အိမ္ေပၚမွဆင္းသြားတာပါသည္။ ရည္းစားေဟာင္း အေၾကာင္းပါ၏။ သူေရာက္ခဲ့ဖူးေသာ ေဆးရုံအေၾကာင္းပါ၏။ နယ္ၿမိဳ႕ကေလးအေၾကာင္းပါ၏။ ထုိသို႔အေၾကာင္းအရာ မ်ားစြာတုိ႔တြင့္ ကြ်န္ေတာ့္အေၾကာင္းလည္း ႏွစ္ခါ ပါဖူး၏။ ကိုယ့္အေၾကာင္း သူမ ဘယ္ေတာ့မ်ား ေရးမလဲဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္မွာ မဂၢဇင္းတြင္ ကိုယ့္စာမူ ဘယ္ေတာ့မ်ား ေဖာ္ျပခံရမလဲဟု ေမွ်ာ္လင့္ေနရသည္ႏွင့္ တူ၏။

(၂)
​ဂ်ဴႏုိသည္ ကေလးတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ပင္ ေတာက္ေတာက္ ေတာက္ေတာက္ႏွင့္ ေလွ်ာက္ေဆာ့ေနတတ္သည္။ သူမ အမ်ားဆံုးကစားေသာ ကစားနည္းမွာ ပါဝါရိန္းဂ်ားႏွင့္ မိစာၦႀကီး ျဖစ္သည္။ သူက ပါဝါရိန္းဂ်ား အဝါေကာင္ဟုေျပာသည္။ ကိုယ္က မိစာၦလုပ္ရသည္။ “ဘာလုိ႔ မိစာၦ လုပ္ရမွာလဲ” ဟု ကိုယ္သူ႕ကို ေမးသည့္အခါ “မင္းက မိစာၦနဲ႔ တူတာကိုး” ဟု ျပန္ေျပာတတ္သည္။ ထုိအခါကိုယ္က ဆူပုတ္ပုတ္ လုပ္ေနတတ္သည္။ ဆူပုတ္ပုတ္လုပ္ေနရင္ ပါဝါရိန္းဂ်ားက ႏုိင္ေနလုိ႔ေပါ့။ ပါဝါရိန္းဂ်ားက အစမွာ ႏုိင္ေနလုိ႔မရဘူး။ ဒါမွ ပါဝါရိန္းဂ်ားက စက္ရုပ္ႀကီးကို ေခၚလုိ႔ရမွာေပါ့ ဟုေျပာသည္။ ကိုယ္ သိပ္ေတာ့နားမလည္ေသာ္လည္း အလုိက္သင့္ၿပံဳးျပရ၏။
​ဂ်ဴႏိုသည္ ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ေျပာေနတတ္ျပန္သည္။ ပါဝါရိန္းဂ်ား အေၾကာင္းပါသည္။ ထမင္းစားၿပီး လွ်င္ ပန္းကန္မေဆးခ်င္ေသာေၾကာင့္ အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္ ငွက္ေပ်ာပင္စိုက္ကာ ငွက္ေပ်ာရြက္ႏွင့္ စားမည္ဟုလည္း ေျပာသည္။ မိစာၦလည္း ပါသည္။ လူဆုိးက အေစာႀကီးေသသြားရင္ စက္ရုပ္ႀကီးဘယ္ေခၚလုိ႔ရမလဲဟူ၍လည္း ပါသည္။ ထုိသုိ႔သူမ တတြတ္တြတ္ ေျပာေနသည့္စကားမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္ သေဘာအက်ဆံုးမွာ “ကိုကို႕ကို ေလးသိပ္ခ်စ္တယ္” ဟူ၍ပင္ ျဖစ္သည္။​

(၃)
​ဂ်ဴႏုိသည္ ကုိယ့္အား ကိုကို ဟုေခၚ၍ ကိုယ္က ဂ်ဴႏုိအား ေလးဟုေခၚသည္။ ညီမေလးဟူသည့္ အေခၚအေဝၚအား အဖ်ားဆြတ္ကာ ေလး ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါတင္မက။ သူႏွင့္ ကိုယ့္ၾကားတြင္ နာမည္ေပါင္းမ်ားစြာရွိေသးသည္။
​ေဟ့လူႀကီး၊ ဝက္ႀကီး၊ လူဆုိးႀကီး၊ နဂါးစုတ္ႀကီး၊ ခင္ဗ်ားႀကီး ဟူသည့္နာမည္မ်ားျဖင့္ သူမ ကုိယ့္အား ေခၚေဝၚေလ့ရွိသည္။ ႀကီး (၅) ႀကီး ဟုပင္ ကိုယ္ အလြယ္မွတ္ထားရ၏။
​ကိုယ္လည္း သူ႕အားျပန္ေခၚသည့္နာမည္မ်ားရွိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ထုိနာမည္မ်ားကို ထည့္ေရးမိပါက သူမ ကိုယ့္ကို စိတ္ေကာက္ဦးမည္။

(၄)
​ဂ်ဴႏုိကြ်မ္းက်င္ေသာ အလုပ္မွာ ကိုယ့္ကို စိတ္ေကာက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဒီေန႔ဘာေန႔လဲဟု ေမးကာ စိတ္ေကာက္တတ္၏။ သူစိတ္ကူးေပါက္သည့္အခါတြင္လည္း စိတ္ေကာက္တတ္၏။ သူ ဘာကိုစိတ္ေကာက္ရမွန္းမသိလွ်င္လည္း ထုိအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ စိတ္ေကာက္တတ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ကိုယ္သေဘာက်မိသည္မွာ ဂ်ဴႏုိသည္ စိတ္ေကာက္လွ်င္ ၾကာၾကာမေကာက္တတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သူမသည္ အနည္းဆံုးေတာ့ တစ္ပတ္လွ်င္ ႏွစ္ရက္ေတာ့ စိတ္ေကာက္သည္။ ရံုးပိတ္ရက္ႏွင့္ ရုံးဖြင့္ရက္တုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။

(၅)
​ဂ်ဴႏုိသည္ ကိုယ္တတ္ထားသည့္ ပညာမ်ားကိုလည္း တတ္ခ်င္ေသးေၾကာင္း ခဏခဏေျပာေလ့ရွိသည္။ နားေထာင္ေကာင္းရုံ ဂစ္တာတီး သင္ခုိင္းသည္။ ဒါက ကိုယ္သင္ေပးႏုိင္သည္။ နားေထာင္ေကာင္းရုံေလာက္ကေတာ့ ကိုယ္လည္း တီးတတ္သည္။ ဘာရယ္မဟုတ္ဘဲ သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္အား ဂစ္တာတီးသင္ေပးဖူး၏။ သူတုိ႔လည္း ကိုယ့္လုိပင္ ဟုိဟိုဒီဒီေတာ့ တီးတတ္သြားၾကသည္။
​စကိတ္စီးလည္း သင္ခုိင္းသည္။ သိပ္မခက္ခဲလွပါ။ ေျခေထာက္အေနအထား အယူအသိမ္း ဟန္ခ်က္မွန္လွ်င္ စီးတတ္ၿပီ။ ေျခသားလံုး ပြန္းသည့္ဒဏ္ေတာ့ သူခံရမည္။ ကိုယ္လည္း ထုိဒဏ္ရာမ်ိဳး ရခဲ့ဖူးသည္။ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ႏွင့္ ေပ်ာက္သည္။ စတန္႔ထြင္ စီးႏုိင္သည္ မဟုတ္သည့္တုိင္ ဟုိသြားဒီသြားေတာ့ ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ စီးႏုိင္လိမ့္မည္။
​ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ စက္ဘီးစီး သင္ခုိင္းျခင္းျဖစ္သည္။ စက္ဘီးအေၾကာင္းေျပာရင္ ဆုိက္ကယ္ပါ ပါလာသည္။ မခက္ခဲလွပါ။ ဆုိက္ကယ္စီးတတ္ဖုိပ စက္ဘီးစီးတတ္ရုံႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ျပႆနာမွာကားေမာင္းသင္ခိုင္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ေဖေဖက ကိုယ့္ကို ကားေမာင္းသင္ေပးစဥ္က ႏွစ္ပတ္ေလာက္ၾကာသည္။ ကိုယ့္မမကို သင္ေတာ့ တစ္လခြဲႏွစ္လေလာက္ ၾကာသည္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အား ရဲရဲတင္းတင္းေမာင္းတတ္သည္အထိသင္ေပးဖုိ႔ရာ သိပ္မလြယ္လွ ဟု ကိုယ္ထင္သည္။
​ေနာက္ဆံုးတစ္ခုမွာ ဟင္းခ်က္သင္ခုိင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ဟင္းခ်က္ျခင္းမွာ ကိုယ့္ဝါသနာမို႔ သင္ေပးရန္ မခက္ခဲလွပါ။ ထုိ႔ျပင္ ဟင္းေကာင္းေကာင္းခ်က္တတ္ရန္မွာ အစပ္အဟပ္တည့္ေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္ျခင္းက အဓိကျဖစ္သည္။ ဥပမာ ဝက္သားဆီျပန္ဟင္းဆုိလွ်င္ အအီစာျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကင္ပြန္းရြက္ ခ်ဥ္ရည္ျဖစ္ေစ၊ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ ဟင္းခ်ိဳျဖစ္ေစ တြဲခ်က္ပါက အအီေျပ၍ ထမင္းၿမိန္မည္။ ထုိသုိ႔သာ တြဲခ်က္တတ္ပါက ဟင္းခ်က္ေကာင္းသည္ဟု ေျပာ၍ရမည္။
​ထုိအတတ္ပညာမ်ားကို ဂ်ဴႏုိအား သင္ေပးရန္ မခက္ခဲႏုိင္ေၾကာင္း ကုိယ္ ယံုၾကည္သည္။ ဂ်ဴႏုိသည္ တစ္စံုတစ္ခုကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပင္ တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ကိုယ္သိသည္။ ရည္းစားျဖစ္ၿပီးခ်ိန္မွ စ၍ ကိုယ့္အား “ကိုကို” ဟု ေခၚရန္ ကိုယ္သင္ေပးဖူးသည္။ ႏွစ္ရက္အတြင္းပင္ သူမ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တတ္ေျမာက္သြားခဲ့သည္။

(၆)
​ဂ်ဴႏုိသည္ စကားလံုးေပါင္းမ်ားစြာကို တစ္ႀကိမ္စီ လိမ္ေျပာတတ္သူမ်ိဳး မဟုတ္။ စကားတစ္ခြန္းတည္းကိုသာ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ လိမ္ေျပာတတ္သည္။ လိမ္ေျပာျခင္းသည္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္မွန္း ကို္ယ္နားလည္ထားသည္။ ​
​လိမ္ေျပာသူသည္ လိမ္ေျပာပါသည္ဟု ဝန္ခံလုိက္ပါက အမွန္တရားမွာ အျခား ဆန္႔က်င္ဘက္ တစ္ခုျဖစ္မွန္း ရွင္းျပေနစရာ မလုိေတာ့ေပ။
​ဂ်ဴႏုိသည္ လိမ္ေျပာသည္ဟု ဝန္ခံကာ လိမ္လည္ေနၿမဲျဖစ္သည္။ သူမ .. လိမ္ေျပာသည့္အခါ ကိုယ္ အမွန္တရားေလးကို သိခြင့္ရသည္။ သူမကို ကိုယ္ခ်စ္သလုိ သူမ လိမ္ေျပာသည့္စကားေလးကိုလည္း ကုိယ္ခ်စ္သည္။ တျခားမဟုတ္။ မနက္ကပင္ သူမ ကိုယ့္ကို လိမ္ေျပာသြားေသး၏။
​“မင္းကို မုန္းတယ္” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ထုိအခါ ကိုယ္က မင္းအခုလုိ လိမ္ေျပာေနတာေလးကိုလည္း ကိုကိုခ်စ္တယ္ ဟု ျပန္ေျပာလုိက္သည္။


ေနပိုင္
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ဝ၁၃